El mite diu que en l’origen hi havia el món de les idees, el Demiürg, que és considerat un artesà diví, i una massa caòtica i informe (sense forma). Aquesta matèria desordenada, com Plató deia, posseeix per naturalesa una tendència al canvi i a l'atzar, és imperfecta. Doncs bé, explica el mite que el Demiürg, prenent el món de les idees com a model, va anar treballant igual que un escultor sobre aquesta massa caòtica, creant el que ara anomenem món sensible.
Per tant, Plató afirma que el nostre món no és res més que una còpia imperfecta del món de les idees, creada pel Demiürg. El nostre món sensible no és un caos (desordre), sinó un cosmos (ordre), ja que està organitzat segons l’harmonia que hi ha al món intel•ligible. D’aquesta manera, cal entendre cada objecte físic com una materialització particular d’una idea universal eterna i immutable, com la rèplica en matèria d’una idea immaterial.

Plató diu en aquest mateix mite que el temps comença a existir a la vegada que el Demiürg introdueix en la matèria caòtica elements d’ordre.
Per tant, podem observar que aquest mite platónic es relaciona de més d'una forma amb la teoria de Plató: tant a nivell d'aspiracions com a nivell de creació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario